04-8412196   


בחירת צבעים נכונה בעיצוב המשרד

 

אחד הדברים המרכזיים בעיצוב המשרד הוא הצבעים בהם תבחרו. לא מדובר רק בצבעים של הקירות, אלא גם בצבעי הרהיטים, התאורה ואפילו צבעי המחשבים. חשוב להבין ששילוב הצבעים בו תבחרו להשתמש ישפיע על מכלול רחב של דברים – החל מנראות ועד ליכולת העבודה והריכוז של העובדים. לכן חשוב לקחת מספר רגעים (או יותר) על מנת לבחור את הצבעים בצורה חכמה.


מעצבים את המשרד


המשרד שלכם נמצא כעת בשלבי עיצוב מתקדמים וכדי שהוא יהיה בדיוק בצורה עליה חלמתם אתם משקיעים כוחות רבים. בעיצוב המשרד ובבחירת הצבעים בהם הוא יהיה צבוע יש לקחת בחשבון גורמים רבים, ובשורות הבאות נפרוט בפניכם את הנקודות המרכזיות שצריכות להנחות אתכם בבחירת צבע למשרד.


איך ישתלבו הצבעים בחלל?


הדבר הראשון עליו נחשוב בבחירת צבעים למשרד הוא כיצד ישתלבו הצבעים בחלל המשרד. חשוב להבין שבחירת הצבעים לא יכולה להתבסס רק על טעם והעדפה אישית. גם אם הצבע האהוב עליכם הוא ירוק ומתחשק לכם לעצב את המשרד בגוונים הללו - אם החלל לא מתאים זה פשוט לא יעבוד.
התאמת הצבע לחלל כוללת התאמה בין הגוונים לבין המרחב, כך למשל אם מדובר בחלל נמוך יחסית תרצו לבחור בצבעים בהירים שיתנו תחושת מרחב. כמו כן צביעת משרד צריכה להתבצע תוך התאמה נכונה בין הצבעים לבין החומרים מהם בנוי המשרד. במבנה משולבים חומרים כמו ריצוף, גבס וזכוכית, ואתם רוצים להתאים את הצבע לחומר בצורה מיטיבית תוך התייחסות גם למרקם שלו.


איזו תחושה אתם רוצים לשדר?


אמצעים חזותיים משפיעים על הרגשות והתחושות. צבעים מסוימים יכולים לגרום לתחושת יוקרה ועושר ואילו צבעים אחרים עשויים לגרום לתחושת עליזות וכיף. חשוב להתאים בין האופי של החברה לבין הצבעים בהם תבחרו. אם מדובר בחברה צעירה ודינמית, צבעים צבעוניים עשויים להתאים במיוחד, אבל אם הרצון הוא דווקא להשרות אווירה רצינית ומחושבת אולי כדאי להתמקד בגוונים סולידיים יותר כמו שחור ולבן.

 

                                                                   -15385

 


צבעי המותג


דבר נוסף עליו חייבים לחשוב כאשר מדברים על צבעים הוא צבעי המותג. אם לחברה שלכם יש צבע איתו היא מזוהה, או לחלופין אם יש צבע בו הייתם רוצים למתג את החברה כדאי לשלב אותו כדומיננטי במשרד שלכם.
משרד הצבוע בצבעי המותג יסייע למיתוג שלכם להיות אמין וחי יותר ויגרום ללקוחות לתחושה שמולם עומד גוף גדול ומסודר. מיתוג נכון יסייע לכם לשווק את עצמכם בצורה טובה יותר, ואף יגרום לאנשים להיזכר בחברה שלכם רק ממבט בצבע מסוים.


לשים לב למשמעויות של הצבעים


יש כאלה שזה ישמע להם מוזר, אבל על פי מחקרים, קיימת משמעות פסיכולוגית לצבעים. צהוב הוא חי ושמח, אדום הוא עז וחושני וחום הוא צבע משעמם. יותר מכך, לכל צבע יש יותר ממשמעות אחת ולעתים המשמעויות סותרות זו את זו. צבע צהוב יכול לרמז גם על חוסר סבלנות, אדום על אהבה וחום על קשר לאדמה. המשמעויות של הצבעים שונות וכדי להתאים את הצבעים למשרד שלכם חשוב להבין מה אתם מנסים לשדר ולהתאים בין הצבעים השונים לבין המסרים שלכם.


איך מרגישים העובדים והלקוחות?


שני קהלי היעד של הצבעים במשרד הם העובדים והלקוחות. אתם רוצים שהעובדים ירגישו בנוח והפרודוקטיביות שלהם תגבר, וכן שהלקוחות יתרשמו מן המשרד ויבחרו דווקא בכם. כדי להתאים את הצבעים לשני הקהלים הללו חשוב לקחת בחשבון את המאפיינים השונים.
בחירה בצבעים צבעוניים למשל, עשויה להגביר את היצירתיות, ובמשרדים מסוימים זה עשוי להיות מצוין. מצד שני, חשוב לזכור שצבעוניות היא גם מתכון לבלגן והסחות דעת. האמביוולנטיות הזו מובילה אותנו להבנה שכדי לעצב את המשרד חייבים לגוון בין מקומות שונים.
אם המשרד שלכם קטן זה יהיה מסובך ואתם תצטרכו לבחור בצבעים מסוימים, אבל אם מדובר במשרד בעל כמה חללים תוכלו לגוון ולבחור גוונים המתאימים לכל חלל. כך למשל, אזור הקבלה יקבל צבעים כאלה שיסייעו לו להעביר רושם אוהד ובחדרו של הקופירייטר תוכלו לבחור בצבעים עזים יותר שיסייעו לו להגביר את היצירתיות.


להיעזר במעצב פנים


בסופו של דבר הצבעים בהם תבחרו למשרד שלכם ישפיעו על הרגשתם העובדים והלקוחות וגם על ההרגשה שלכם. לרוב האנשים אין הבנה טובה מספיק בעיצוב וצבעים, לכן כדאי להיעזר בחברה מקצועית שתסייע לכם לעצב את המרחב ולבחור את הצבעים שיתאימו למשרד שלכם. בסופו של יום, לעיצוב המשרד ולבחירת הצבעים המתאימים, יכולה להיות השפעה גבוהה שתבוא לידי ביטוי במגוון רבדים, החל מהאווירה והפרודוקטיביות בסביבת העבודה ועד לעליה בכמות העסקאות שנסגרו כתוצאה מלקוחות שהתרשמו לטובה.
לא בכדי חברות רבות ומצליחות רואות את החלק העיצובי של המשרד כשלב חשוב במיוחד ומשקיעות בו הון עתק על מנת להשיג את התוצאות הללו. לצפייה במגוון עבודות מבית טובה וצילה לחצו על הקישור - עיצוב משרדים