//ייחודיותם של מעצבי פנים בצפון הארץ

ייחודיותם של מעצבי פנים בצפון הארץ


אדריכלים ומעצבי פנים שואבים את השראתם ממקורות שונים ומגוונים הכוללים בין היתר את הטרנדים הבולטים של עולם העיצוב הבינלאומי, העיצובים השונים של הקולגות, החידושים הטכנולוגיים הנלווים לסביבת המגורים המודרנית או סביבת העבודה הטכנולוגית, וכמובן, הסביבה הגיאוגרפית בה הם פועלים, חיים ומעצבים.

לפיכך, קיימים לא מעט הבדלים תפיסתיים בין מעצבי פנים בצפון לבין מעצבי פנים באזור המרכז.
כאשר מעצבי הפנים העוסקים במלאכת עיצוב פנים באזור המרכז מבססים חלק נרחב מעובדותיהם על המרחב האורבאני המאפיין את אזור המרכז הצפוף והאורבאני.
לעומת זאת כל מעצבת פנים בצפון או מעצב פנים בצפון מבסס את עבודותיו על מרחבי הטבע הירוקים המאפיינים את האזור.

ההבדלים התפיסתיים

ככל שנלך ונצפין בכבישי ארצנו, נוכל לראות באופן מוחשי לנגד עינינו את ההבדלים התפיסתיים בין עיצוב פנים בדירות ובתים באזור המרכז והשרון לבין עיצובי פנים בדירות ובתים בצפון הארץ.
הבדלים אלו קשורים בין היתר גם לסוג האוכלוסייה המתגוררת באזור, כאשר בעלי בתים פרטיים באזור המרכז יבחרו למקד את הליכי עיצוב הפנים של ביתם מן החוץ אל הפנים.
כלומר התמקדות גדולה יותר בניצול החלל הפנימי של הבית תוך ביטולה של ההתייחסות לסביבה החיצונית (שהיא ברוב המקרים אורבאנית וצפופה).
בעלי בתים פרטיים באזור הצפון יעדיפו למקד את הליכי עיצוב הפנים מן הפנים אל החוץ, כלומר, השתלבות טבעית של חללי המגורים השונים בשטח הבית עם הנוף הנשקף מכל אחד מהם כלפי חוץ.
כפועל יוצא מכך, הליכי עיצוב פנים בצפון מתמקדים בלא מעט מקרים בתכנון עיצובי העתיד להתמזג עם הנופים ותוואי השטח הגיאוגרפי הנמצא בסמוך לבתים הפרטיים אותם הם נדרשים לעצב.
נקודה זו מקנה ערך עיצובי משמעותי לכל מעצב פנים בצפון הארץ וזאת מכיוון שחשיבתו העיצובית מתמקדת לא רק בצרכי המחייה היומיומיים של קהל לקוחותיו אלא גם בעקרונות השמירה על הסביבה ושילובה כחלק בלתי נפרד מהנוף הנשקף מהחלל אותו הוא נדרש לעצב.

השימוש בחומרי גלם טבעיים מול מלאכותיים

דבר נוסף המייחד את פועלם המקצועי של מעצבי פנים בצפון הארץ קשור לעובדה שהם מרבים לעשות שימוש בחומרי גלם טבעיים כחלק מפעולות העיצוב של החללים השונים אותם הם מעצבים.
השימוש באותם חומרי גלם טבעיים מיושם אומנם בחלק גדול מהמקרים לצרכי דקורציה בעיקר אך חומרים אלו יכולים לשמש את מעצב הפנים לצרכי חיפוי או עיצובה של מרפסת נוף המיוצרות מעץ טבעי הזהה לאותם עצים הנשקפים מאותה מרפסת בדיוק.

ריבוי מקורות המים בצפון הוא אלמנט נוסף המהווה מקור השראה לכל מעצב פנים בצפון הארץ הפועל באזורים רווי נחלים זורמים ומעיינות.
זאת הסיבה ככל הנראה שביותר ויותר בתים פרטיים בצפון הארץ תוכלו למצוא מזרקות נוי המאובזרות בחלוקי נחל אשר הובאו ישירות מאותם נחלים או מעיינות. כל אלו ועוד הופכים את מלאכתם של מעצבי הפנים הפועלים באזור הצפון לייחודית ורבגונית.

2022-10-03T11:21:55+03:00
WhatsApp chat
דילוג לתוכן