//משהו עוצר אותך כבר בפתח

"משהו עוצר אותך כבר בפתח"

מתוך המגזין "בית ונוי"

הצפייה בבתים שתוכננו ע"י האדריכליות טובה דוד וצילה רייזר היא חוויה המשנה את אופייה ופניה עם כל צעד שעושה המתבונן.
אדריכליות בוחרות לתעתע  במתבונן ולכפות עליו מסע חקר כדי לגלות את צפונות המבנה, הצורה, החומר, האור והצבע נרתמים למסכת מושלמת לקומפוזיציה הרמונית (ובה במידה פונקציונאלית), לחוויה הכוללת של ההתבוננות ביצירה (שלא לומר המגורים בה)

קרני האור הראשונות המתגנבות טרם שחר והצללים ההולכים ומתארכים בשעת בין ערביים, אלו וגם אלו משמשים כלים בידיהן של האדריכליות בבואן לתכנן את המסע החוויתי שעובר המבקר בבניין, בכל שעה שיבחר, יש לו למבנה את הקסם שלו.
לעתים יחשוף, לעתים יצפין, לעולם ישמור לו סוד אחד לעצמו, לדרים בו.

והפתח הוא הפתח לכל זה. 

הכניסה הראשית, דלת פינתית, חלון פנוראמי או צוהר קטנטן – כולם משמשים כנקודת גבול בין החללים השונים.
מפרידים וממזגים, חוצצים ומאחדים.
אפילו החוץ והפנים הופכים כך ליחידה אחת על אף היותם שונים בתכלית – בכל אלה טמון הקסם.

הצלחתן של האדריכליות ליצור את האשליה כי מדובר במבנה שונה בכל פעם שזווית הראיה משתנה, לטמון הפתעה חדשה על כל צעד, להסתיר ולגלות לחלופין צורות, קווים וגוונים, להטמין כל חלל בזה הסמוך לו, הצלחה זו היא היוצרת את התמונה המושלמת, את החווה המושלמת.

כיצד קורה שהבתים אותן מתככנות טובה דוד וצילה רייזר שונים כל כך זה מזה ועם זאת ניכר בהם אותו מגע יד מלטף ואוהב, אותה חכמה, אותו קסם בלתי מוסבר?

בתשובה לשאלה זו עולה חיוך מסתורי על פניהן של האדריכליות והן מעדיפות לענות, שלא כדרכן, לא במענה מקורי משלהן, אלא בציטוט מפי לה קורבוזיה כי – "התשוקה, היא הופכת אבנים דוממות לדרמה".

אהבתם? היכנסו לבלוג וקראו עוד.
מעוניינים בעיצוב קלאסי, רטרו או פרובנס קשה לכם להחליט מה מבין כלל העיצובים מתאים לכם יותר? חושקים בעיצוב ייחודי ויצירתי?
אנו ב T&Z  משרד אדריכלים בקריות ה"פיקאסו" של עיצוב ואדריכלות הפנים נדע להפוך כל חלום למציאות . צרו קשר.

2022-11-10T10:18:00+02:00
WhatsApp chat
דילוג לתוכן